Hoe bereik je de doelgroep en welke communicatie uitingen zijn daarvoor nodig? Of het nou gaat om een landelijk festival of lokaal initiatief, wij kunnen helpen deze vragen te beantwoorden. We starten met een brainstormsessie met de opdrachtgever. Samen vertalen we de doelstellingen, de doelgroep en het plan van aanpak in de communicatiestrategie.

 

Het visuele strijdplan! Vanuit dit strijdplan bepalen we welke middelen nodig zijn om het doel te bereiken. Om de effectiviteit te vergroten vragen we, bij iedere campagne om een actieve rol van de kijker of gebruiker. We maken van passieve toeschouwers, actieve deelnemers.

Landelijke campagne ProDemos

Voor ProDemos bedachten we het concept en ontwerp voor de Meesterburger campagne. Bekijk hier de gehele case.

Studio Duel, ProDemos, Meester Burger, Meesterburger, Campagner, Drukwerk, Flyer
Studio Duel, ProDemos, Meester Burger, Meesterburger, Campagner, Drukwerk, Flyer

Campagne Britse filmregisseur Ken Loach

De Britse filmregisseur Ken Loach weet als geen ander het alledaagse leven op een bijzondere manier in beeld te brengen. In opdracht van het Filmhuis Den Haag verzorgden we de landelijke campagne met als thema: The Wonderful World of Ordinary People.

Studio Duel, Filmhuis Den Haag, Retrospectief, Ken Loach, Campagne
Studio Duel, Filmhuis Den Haag, Retrospectief, Ken Loach, Campagne

The Hague Shakespeare Festival

Voor de campagne van het THSF vroegen we mensen zichzelf te laten fotograferen als moderne Romeo en Julia. Deze foto’s zijn gebruikt voor de posters, flyers en social media campagne voor het festival van de Koninklijke Schouwburg in Den Haag.

Studio Duel, The Hague Shakespeare Festival, Campagne, Poster
Studio Duel, The Hague Shakespeare Festival, Campagne, Poster

Campagne Duurzame Haagse stadstuin

Het Nutshuis transformeerde haar parkeerplaats naar een stadstuin: de Nutstuin. Voor de opening bedachten we een ludieke, duurzame en (soms) eetbare campagne om deze nieuwe groene plek in Den Haag kenbaar te maken.

Studio Duel, Nutshuis, Campagne, Poster

NEMO Oktober Kennismaand

Met meer dan 150 activiteiten verspreidt over heel Nederland is Oktober Kennismaand het grootste (en leukste) festival over wetenschap en techniek. De campagne is gericht aan een jong publiek.

Studio Duel, Nemo Science Centre, Campagne, Poster
Studio Duel, Nemo Science Centre, Campagne, Poster