Climate Fund Managers (CFM) gaat de strijd aan tegen klimaatverandering door op grote schaal hernieuwbare energieprojecten te financieren en realiseren in ontwikkelingslanden. Met een innovatief investeringsmodel hebben ze in juni 2017 een ‘first close’ van $412 miljoen behaald.
Zo’n 2 jaar geleden heeft Duel CFM geholpen de zakelijke markt open te breken met een nieuwe corporate identity. Door de vooruitstrevende look-and-feel valt CFM op in de, vaak nog, conservatieve financiële sector. Een benaderingswijze die laat zien dat ze lef hebben.
Omdat CFM zich in sneltreinvaart ontwikkelde, hebben we ze bij de start geholpen met een tijdelijke website. Twee jaar later, was de website toe aan vernieuwing. Samen gingen we opzoek naar een innovatief ontwerpconcept. Dat is gelukt!
De website valt direct op door de bijzondere manier van navigeren. Het is in tweeën gedeeld, een splitscreen. Scroll je naar beneden, dan schuift de linkerhelft van de website omhoog en de rechterhelft naar beneden. In 4 simpele stappen vertelt de website je alles over CFM.
De achtergrondbeelden spreken tot de verbeelding. Ze benadrukken de urgentie om het gebruik van fossiele brandstoffen te stoppen en over te stappen op hernieuwbare energie.
Bekijk het online resultaat op http://www.climatefundmanagers.com/nl/