Wie in 2018 zin had in een feestje, had geluk. In 2018 bestond onze badplaats Den Haag ~ Scheveningen 200 jaar en dat werd groots gevierd. Een heel jaar lang kon je je onderdompelen in een zee van festiviteiten. Samen met Stichting Feest aan Zee zorgde onze studio voor een uitbundige campagne die stad en land heeft gekleurd.

De feest aan zee campagne is bekroond met enkele internationale design awards!

HOW international Design Award

IDA Design Awards

IDA Design Awards

Voor dit project ontwikkelden we een opvallende feestelijke campagne waar patronen van zowel de zee als feest samenkomen. In tal van uitingen is het kleurrijke beeld te zien: van vlag tot tram, van promotiefilm tot metershoge walvisstaart. Een jaar lang was Den Haag en Scheveningen feestelijk aangekleed.

Bij tal van evenementen zien we de feestelijke campagne terug. Van de wat bekendere CityPierCity loop en Nieuwsjaarduik tot het bijzondere Bonfire Beach en het speciaal gemaakte zandkunstwerk ‘Ringen aan Zee‘. Ook hebben de vele ondernemers uit Den Haag en Scheveningen een Ondernemerspakket ontvangen om zo op iedere straathoek het 200 jarig bestaan kenbaar te maken.

Na vier maanden zijn er al bijna een miljoen bezoekers op het evenement afgekomen. Een prachtig resultaat al van deze campagne met nog de zomer voor de boeg met onder andere de Volvo Ocean Race en Life on the Beach festival.

After party is een gebundeld fotoboek van een jaar Feest aan Zee vol bijzondere, ontroerende en indrukwekkende momenten. Mogelijk gemaakt door ontelbare mensen, met hart voor de zee, Scheveningen en Den Haag.

Wil jij ook eigenaar worden van dit prachtige boek? Neem met ons contact op!

Bekijk hieronder de festival trailer en vindt alle informatie op feestaanzee.nl

Initiële vraag
Bedenk een campagne om de viering van 200 jaar badplaats Den Haag ~ Scheveningen op de (inter)nationale kaart te zetten
Opdrachtgever
Stichting Stad aan Zee en Gemeente Den Haag
Verantwoordelijk voor
Concept, grafisch ontwerp, strategie, citydressing en tal van grafische uitingen
Co-creatie
Samen met het team van stichting Stad aan Zee hebben we nagedacht hoe we de campagne stapsgewijs in het stads- en strandbeeld konden implementeren. Wekelijks overleg met het Feest aan Zee team zorgt voor korte lijnen met opdrachtgever en derden en combineren we on the go aanvragen alsmede het toewerken naar de belangrijke evenementen.
Resultaat
Na een jaar heeft Feest aan Zee 5,8 miljoen bezoekers getrokken, de pers heeft er volop aandacht aan besteed en dat Den Haag aan stad aan zee is, is landelijk een stuk bekender geworden!
Fotografie
Anne Reitsma, Arnaud Roelofsz, Floris Leeuwenberg, Sanne Bakker, Studio Duel
C-Route
De Mannen van Schuim & Traktür