FMO is de Nederlandse ontwikkelingsbank. Ze zetten hun kennis en kapitaal in om bedrijven en projecten in ontwikkelingslanden te ondersteunen. FMO vroeg ons om de grenzen van hun huisstijl te verkennen.

FMO was niet opzoek naar een compleet nieuwe huisstijl, maar wilde hun ‘communicatie toolkit’ verder uitbreiden en uitkristalliseren. Samen met FMO werkten we aan een communicatieplan en ontwierpen we verscheidene grafische toevoegingen aan de bestaande identiteit.

Studio Duel, FMO Magazine design
Studio Duel, FMO, magazine design
magazine spreads

Een concreet voorbeeld van het ontwikkelen van de nieuwe communicatie uitingen van FMO is de restyle van het interne InFMO magazine. Met een mix van persoonlijke verhalen, smakelijke recepten, veel mooie foto’s en een fris ontwerp is InFMO fijn leesbaar en een lust voor het oog.

FMO annual report
annual report

Aan de hand van het InFMO magazine ontwierpen wij ook het jaarverslag met een ‘personal touch’. Er werd gekozen om niet de cijfers, maar het verhaal achter de getallen voorop te stellen. Over onze aanpak van dit project kun je hier meer lezen.

FMO Future of Finance – Maxima
FMO Future of Finance

FMO is meer dan alleen een bijzondere bank en organiseert een aantal terugkerende evenementen. Voor de conferentie The Future of Finance ontwierpen wij het algemene conferentie beeld en de diverse uitingen. Belangrijke aanwezige gasten waren koningin Maxima en ruimtevaarder André Kuipers te midden van honderden bankiers uit binnen- en buitenland.

Bekijk de after movie van de conferentie hieronder:

Voor FMO ontwerpen wij alle corporate uitingen zoals factsheets, infographics, on- en offline presentaties en momenteel is de nieuwe corporate website online gegaan.

Initiële vraag
Hoe kunnen we de communicatie van FMO verbeteren en uitbreiden waarbij de oorspronkelijke huisstijl in tact wordt gelaten.
Opdrachtgever
FMO – Dutch Development Bank
Verantwoordelijk voor
Communicatie advies, grafische uitingen voor alle on- en offline communicatie middelen
Fotografie conferentie The Future of Finance
FMO, Afdeling Beeld
Co-creatie
Samen met FMO werkten we aan een uitgebreide communicatie toolkit die huisstijl breed in te zetten is.
Resultaat
De nieuwe uitingen geven FMO een duidelijker eigen gezicht zowel binnen de eigen organisatie, als binnen Nederland en op internationaal niveau.