De opdracht vanuit de gemeente Den Haag om dit ‘bookazine’ te ontwerpen over Haagse ‘impact makers’, grepen we met beide handen aan. We merkten immers dat nog te weinig mensen weten van de vele ondernemers die onze stad kleur geven. Ondernemers die het verschil maken onder het motto ‘doing business & doing good’.
Voor deze opdracht kregen we nagenoeg carte blanche. Samen met Anna Menenti van de Gemeente Den Haag en tekstschrijver Theodore Pronk, maakten we een selectie van ondernemers met een inspirerend verhaal. We stelden een team van illustratoren en fotografen samen om de beeldende bijdrage te leveren. Zo waren we niet alleen verantwoordelijk voor de vormgeving, maar verzorgden we ook de redactie.
Naast alle interviews met jonge ondernemers, hoogleraren en professionals introduceerden we een extra verhaallijn: een fictief verhaal over ImpactCity. Hiervoor vroegen we de jonge schrijver en theatermaker Sytze Schalk om het verhaal ‘Urbon’ schreef. Het verhaal is een echte page-turner geworden, op iedere pagina staat een regel van het verhaal.
Bij een boek over start-ups past een indrukwekkend en opvallend ontwerp. Dat is gelukt! Door fluor roze als vijfde drukkleur te gebruiken, is het een echte eye catcher van ruim 100 pagina’s geworden. En ook nog eens tweetalig om zo een groter en internationaal publiek te bereiken.
De publicatie werd tijdens het Impact Startup Fest 2017 in de Caballero fabriek gelanceerd. Dit internationale evenement werd geopend door Prins Constantijn, speciaal gezant van het Rijksprogramma voor startups, de StartupDelta.
Blader mee door de gehele publicatie: