Een digitaal jaarverslag kent veel voordelen

Eén van de grote voordelen van een digitaal jaarverslag is dat we de informatie gelaagd kunnen aanbieden. Er kan een onderscheid gemaakt worden tussen ‘light users’, ‘medium users’ en ‘heavy users’. Voor de light users hebben we een interactieve belevingslaag ontworpen. Met foto’s, video en fraaie datavisualisatie  vertellen we ‘het verhaal achter de cijfers’. De heavy users kunnen doorklikken naar een uitgebreide database aan informatie. Voor het ontwerp van de user interface hebben we de grenzen van de huisstijl van FMO opgezocht. We kozen voor een aangename afwisseling van bewegende, interactieve en statische beelden.

Eén van de grote voordelen van een digitaal jaarverslag is dat we de informatie gelaagd kunnen aanbieden. Er kan een onderscheid gemaakt worden tussen ‘light users’, ‘medium users’ en ‘heavy users’. Voor de light users hebben we een interactieve belevingslaag ontworpen. Met foto’s, video en fraaie datavisualisatie  vertellen we ‘het verhaal achter de cijfers’. De heavy users kunnen doorklikken naar een uitgebreide database aan informatie. Voor het ontwerp van de user interface hebben we de grenzen van de huisstijl van FMO opgezocht. We kozen voor een aangename afwisseling van bewegende, interactieve en statische beelden. Eén van de grote voordelen van een digitaal jaarverslag is dat we de informatie gelaagd kunnen aanbieden. Er kan een onderscheid gemaakt worden tussen ‘light users’, ‘medium users’ en ‘heavy users’. Voor de light users hebben we een interactieve belevingslaag ontworpen. Met foto’s, video en fraaie datavisualisatie  vertellen we ‘het verhaal achter de cijfers’. De heavy users kunnen doorklikken naar een uitgebreide database aan informatie. Voor het ontwerp van de user interface hebben we de grenzen van de huisstijl van FMO opgezocht. We kozen voor een aangename afwisseling van bewegende, interactieve en statische beelden.

previous arrow
next arrow
Slider

Voor deze opdracht kregen we nagenoeg carte blanche. Samen met Anna Menenti van de Gemeente Den Haag en tekstschrijver Theodore Pronk, maakten we een selectie van ondernemers met een inspirerend verhaal. We stelden een team van illustratoren en fotografen samen om de beeldende bijdrage te leveren. Zo waren we niet alleen verantwoordelijk voor de vormgeving, maar verzorgden we ook de redactie.Naast alle interviews met jonge ondernemers, hoogleraren en professionals introduceerden we een extra verhaallijn: een fictief verhaal over ImpactCity. Hiervoor vroegen we de jonge schrijver en theatermaker Sytze Schalk om het verhaal ‘Urbon’ schreef. Het verhaal is een echte page-turner geworden, op iedere pagina staat een regel van het verhaal.

Wat is digital first reporting?

Wat op het eerste gezicht een ‘gewone’ website lijkt te zijn, is veel meer dan dat. De software waarmee de website wordt ondersteund, is speciaal ontwikkeld voor het publiceren van complexe informatie. Strategische en cijfermatige informatie wordt verwerkt in interactieve dashboards en gestructureerde infographics. Dat levert een geavanceerde en inzichtelijke website op, die beschikbaar is voor een breed publiek.

visit it :
https://www.fmo.nl/

Blablabla
blablabli

Eén van de grote voordelen van een digitaal jaarverslag is dat we de informatie gelaagd kunnen aanbieden. Er kan een onderscheid gemaakt worden tussen ‘light users’, ‘medium users’ en ‘heavy users’. Voor de light users hebben we een interactieve belevingslaag ontworpen. Met foto’s, video en fraaie datavisualisatie  vertellen we ‘het verhaal achter de cijfers’. De heavy users kunnen doorklikken naar een uitgebreide database aan informatie. Voor het ontwerp van de user interface hebben we de grenzen van de huisstijl van FMO opgezocht. We kozen voor een aangename afwisseling van bewegende, interactieve en statische beelden.

Blader mee door de gehele publicatie: