De landelijk campagne is van start gegaan tijdens de viering van 200 jaar Koninkrijk in Zwolle. Daarna is het campagneteam neergestreken op de bevrijdingsfestivals in 14 Nederlandse steden. De printcampagne werd ondersteund door een ludiek promotie filmpje en een uitgebreide Social Media campagne.
Voor het filmpje riepen we mensen op om zich te laten fotograferen met een bordje in hun handen. Op de bordjes stonden teksten als ‘voor-elkaar-krijger’, ‘aanpakker’ en Meester Burger. Dit resulteerde in een speels en wervend stop-motion-filmpje.
De promo film werd landelijk ingezet om de prijs onder de aandacht te brengen.
Bekijk de film hieronder:
Om het bereik zo groot mogelijk te maken, hebben we intensief gebruik gemaakt van Social Media. Via Facebook en Twitter bereikten we honderdduizenden potentiële Meester Burgers. Ook zijn honderden Nederlandse gemeentes gevraagd om in hun gemeente op zoek te gaan naar Meester Burgers.
De winnaar van de prijs werd, tijdens het lustrumfeest in september, door de juryleden Art Rooijakkers, Job Cohen en Ank Bijleveld bekend gemaakt.