Voor ProDemos, Huis van Democratie en Rechtstaat, zijn we opzoek gegaan naar voor-elkaar-krijgers. Mensen die zich belangeloos inzetten voor de Nederlandse samenleving. ProDemos reikt een prijs uit voor dé Meester Burger van 2015.

De landelijk campagne is van start gegaan tijdens de viering van 200 jaar Koninkrijk in Zwolle. Daarna is het campagneteam neergestreken op de bevrijdingsfestivals in 14 Nederlandse steden. De printcampagne werd ondersteund door een ludiek promotie filmpje en een uitgebreide Social Media campagne.

prodemos meesterburger
Studio Duel, ProDemos, Meester Burger, Meesterburger, Campagner, Drukwerk, Flyer

Voor het filmpje riepen we mensen op om zich te laten fotograferen met een bordje in hun handen. Op de bordjes stonden teksten als ‘voor-elkaar-krijger’, ‘aanpakker’ en Meester Burger. Dit resulteerde in een speels en wervend stop-motion-filmpje.

prodemos meesterburger

De promo film werd landelijk ingezet om de prijs onder de aandacht te brengen.

Bekijk de film hieronder:

Om het bereik zo groot mogelijk te maken, hebben we intensief gebruik gemaakt van Social Media. Via Facebook en Twitter bereikten we honderdduizenden potentiële Meester Burgers. Ook zijn honderden Nederlandse gemeentes gevraagd om in hun gemeente op zoek te gaan naar Meester Burgers.

De winnaar van de prijs werd, tijdens het lustrumfeest in september, door de juryleden Art Rooijakkers, Job Cohen en Ank Bijleveld bekend gemaakt.

prodemos meesterburger
prodemos meesterburger
prodemos meesterburger
Initiële vraag
Bedenk een landelijke campagne voor de MeesterBurger prijs
Opdrachtgever
ProDemos – Huis voor democratie en rechtstaat
Verantwoordelijk voor
Concept, grafisch ontwerp en stop-motion promo film
Studio en set assistentie
Maarten Fleskens
Co-creatie
Samen met Prodemos zijn we een zoektocht gestart naar dé Meester Burger van Nederland. Prodemos initieerde de prijs. Wij verzorgden de landelijke campagne.
Resultaat
De campagne heeft een groot landelijk bereik gehad. Meer dan honderdduizend mensen hebben het promo-filmpje bekeken en zijn via Social Media ook honderdduizenden potentiële Meester Burgers bereikt. Dit resulteerde uiteindelijk in honderden nominaties.