Met wel 1900 vierkante meter oppervlakte is Urban Farmers, Den Haag de grootste stadsboerderij van Europa. Op de bovenste twee verdiepingen van voormalig kantoorpand De Schilde worden groenten verbouwd en vis gekweekt. Het pand staat aan de rand van het centrum van Den Haag en is herbestemd tot ‘the Times Square of agriculture’. Een baanbrekend en duurzaam initiatief.

Eind vorig jaar werd onze studio gevraagd om Urban Farmers te helpen met de communicatie. De innovatieve stadsboeren wilden vooral de zichtbaarheid vergroten en tegelijkertijd laten zien hoe revolutionair hun initiatief is. Maar hoe doe je dat? Een tomaat van de stadsboerderij lijkt tenslotte in veel opzichten op een tomaat uit de supermarkt….

We wilden met eigen ogen zien waar het verschil zit en reisden af naar de pilot-farm in Bazel.

1900
Production area
45
Veggies / year
19
Fish / year
Urban Farmers
Urban Farmers

We kwamen tot de conclusie dat het verschil niet zit in het eindproduct, maar in de productiemethode. Zo gebruiken ze geen aarde en pesticiden. Ze produceren nauwelijks afvalwater. En, het voedsel wordt gekweekt, daar waar het gegeten wordt. In de stad. Dat is revolutionair!

Urban Farmers poster
Urban Farmers poster
Urban Farmers poster
Urban Farmers
Urban Farmers

Met onze campagne voor Urban Farmers wilden we de liefhebbers van lokale ‘fish and veggies’, onderdeel maken van de revolutie. We gaven ze de hoofdrol in de campagne. We combineerden portretten met de producten van de farm. Met pakkende taglines als ‘we think tomato’ en ‘we breath fish’ gaven we uitdrukking aan de passie voor het product.

Urban Farmers

Met onze campagne wisten we 800 revolutionairen naar het openingsfeest te trekken. Wij grepen die gelegenheid aan om bezoekers te fotograferen en een plek te geven op een speciale posteractie. De bezoekers konden de posters direct delen via hun eigen Facebook pagina. Meer weten over Urban Farmers, bekijk de video hieronder.

Urban Farmers, Den Haag is nog maar net van start en volop in beweging. Dat geldt ook voor de communicatie voor Urban Farmers. Er zit nog heel veel aan te komen.

Initiële vraag
Bedenk een campagne voor de startup Urban Farmers Nederland
Opdrachtgever
Urban Farmers
Verantwoordelijk voor
Communicatie advies & campagnebeeld
Photobooth opening
Maarten Fleskens