Eind vorig jaar werd onze studio gevraagd om Urban Farmers te helpen met de communicatie. De innovatieve stadsboeren wilden vooral de zichtbaarheid vergroten en tegelijkertijd laten zien hoe revolutionair hun initiatief is. Maar hoe doe je dat? Een tomaat van de stadsboerderij lijkt tenslotte in veel opzichten op een tomaat uit de supermarkt….
We wilden met eigen ogen zien waar het verschil zit en reisden af naar de pilot-farm in Bazel.
We kwamen tot de conclusie dat het verschil niet zit in het eindproduct, maar in de productiemethode. Zo gebruiken ze geen aarde en pesticiden. Ze produceren nauwelijks afvalwater. En, het voedsel wordt gekweekt, daar waar het gegeten wordt. In de stad. Dat is revolutionair!
Met onze campagne voor Urban Farmers wilden we de liefhebbers van lokale ‘fish and veggies’, onderdeel maken van de revolutie. We gaven ze de hoofdrol in de campagne. We combineerden portretten met de producten van de farm. Met pakkende taglines als ‘we think tomato’ en ‘we breath fish’ gaven we uitdrukking aan de passie voor het product.
Met onze campagne wisten we 800 revolutionairen naar het openingsfeest te trekken. Wij grepen die gelegenheid aan om bezoekers te fotograferen en een plek te geven op een speciale posteractie. De bezoekers konden de posters direct delen via hun eigen Facebook pagina. Meer weten over Urban Farmers, bekijk de video hieronder.
Urban Farmers, Den Haag is nog maar net van start en volop in beweging. Dat geldt ook voor de communicatie voor Urban Farmers. Er zit nog heel veel aan te komen.